Hästuppdatering

Jag vet att jag inte skrivit om mina grabbar på 100 år men för att vara helt ärlig så har det inte riktigt varit deras år eller ja Björnen är ju bara ett barn så.. Men här kommer den hisnande uppdateringen om den dynamiska duons läge.
 
Vi börjar med Mr Grey, Clas, Classi eller surgrisen. Han har satts igång, och satts igång så nu tror jag att vi nästan är i hamn. Mycket styrka saknas, därför ska vi knarka klättring. Annars är han pigg, förvånansvärt glad och arbetsam. Ja ni läste rätt, soffliggaren of the year är numera arbetsam, han bockar upp för backen, sprätter fram i trav och är alltid redo i skritten. 
 
Lillebror då? Han hamnade i en konflikt med min franska sadel och det ledde till en huvudvärk hos matte och en vila för björn. Men med 5 piskrapp i baken har jag återigen funnit motivationen och den stora sadeljakten kan börja. Björnen håller då också på att sättas igång. Han pep runt i ridhuset igår, euforisk och idag har han burit runt på matte med Siggans sadel som han inte hade jättemycket emot faktiskt. Fast det verkar ju för enkelt om jakten tog slut innan den började. 
 
November kommer således vara trögflytande ridmässigt, men snart är det nytt år och kanske vi får vara med och tävla någon av oss iallafall! Kanske kan Clas hålla sig från att fördärva sitt utseende mer och kanske kan Jag hålla fokus iallafall under början av säsongen och kanske på slutet? Vore ju en förbättring. 
 
Clas har avslutningsvis fått en gammal mans arsle. Det är inte vackert men efter våran klätterkur kanske den blir mer JLO.
 
Leran har tagit sitt första offer också, det var Björnens ena framsko som strök med. May it rest in peace.

Kommentera här: