Att städa i etapper.

Jag har börjat röja upp min lägenhet som ser ut ungefär som en mindre krigszon. Men jag städar i etapper, först kastar jag allt som hör hemma på en soptipp och det innebär att man för riva runt väldigt mycket grejer för att komma åt allt. Summan av kademumman det blir alltså stökigare. Imorgon kommer jag fortsätta med sortering, ni vet kläder och disk och annat som har en plats i min lägenhet och golvet är inte den platsen. Avslutningsvis ska det dammsugas och torkas och sedan volia färdig städat. 
Jag tror på etapper det är mer feng sui, harmoniskt , enya you name it. 
 
Jag tror också att avslut görs i etapper, för efteråt kan man alltid se tillbaka och säga det var då det tog slut. Fast det nödvändigtvis inte avslutades just där. Det var bara etapp 1, början på slutet. Avslut kanske måste få ta tid, för att man oftast inte alls vill. Man kommer rutschande mot kanten, vet att man kommer slungas rätt ut men ändå gör man allt man kan för att bromsa. Bara lite till. Tills det inte finns något mer att ta av, det är bara slut. 
 
 

Kommentera här: