1# tonårskärleken

"Min 17 sommar slutade med en tung utdragen suck. Jag levde knappt och hade en ful frisyr. gymnasiet kändes evighetslångt och jag var trött på min vardag.
 
trots mitt dimmiga tillstånd kommer jag än idag ihåg första gången jag såg honom. visst hade jag sett honom i skolan tidigare men det här var första gången jag verkligen såg honom och sedan såg jag inget annat. Jag tyckte om att bara sitta och titta på honom. Hans stålblå ögon och mörka lockar. Jag placerade oss i en glaskupa, en magisk värld.
 
Hade jag inte fått nys om att även han gillade att titta på mig så hade vi nog aldrig pratat. Sms blev filmkvällar som flöt ihop till ett förhållande. Ett förhållande som var stormigt, fyllt av osäkerhet och ord som förblev osagda. Det kastades slutligen sönder som glas mot ett stengolv. Det var en krasch utan några överlevande.
 
Det är märkligt att det som då kändes som det viktigaste i världen idag bara är ett suddigt minne från en annan tid, i ett annat liv. Ett minne från en flicka med långt blont hår, som var nära till skratt men lika nära till tårar. Då kände jag allt för det förhållandet, idag känner jag ingenting."

Kommentera här: