Lista

Hittade denna hos jonasjoochjag.blogspot.com/

Listan för alla tävlingsryttare

Hur började det:

1. På vilken klubb började du rida?
Ridklubben Dundret

2. Vem gjorde dig till den ryttare du är idag? Två tränare som betytt mkt på olika sett(skulle ta ett inlägg att beskriva) Ted Nätterqvist och Åsa Netterbrandt fd Roslin och Paverick såklart.

3. Vilken häst har lärt dig mest? Alla mina egna hästar har lärt mig oerhört mycket då det varit så olika och haft olika problem.

4. När började du tävla högre än klubbtävlingar? 2004, första året med Mille man.

5. Vilken häst har du mest placeringar med? Paverick då jag har haft honom längst.



Dressyr:

1. Vem är den mest utbildade häst du ridit?
Utan tvekan paverick, kunde egentligen ingenting när vi fick hem honom men var oerhört lättlärd
.

2. Vilken häst har du din högsta dressyr placering med?
Haha dressyr, måste väll vara Fixo på någon klubbtävling xD fast är mest stolt över min delade 2 placeriong på NP cupen ^^

3. Vad är det svåraste program du ridit? LA:1 på träning typ

4. Vad tävlar du för klasser?
Tävlar min lilla bara och han går LC men har nyss debuterat LB :)
5. Vad har du tagit för placeringar i år?
Red Clear round dressyr i Hultsfred, var över 50% så vi fick minsann rosett och klubba ;)



Hoppning:

1. Vilken häst har du hoppat högsta enkelhindret med, vilken höjd?
Paverick :)

2. Vilken häst har du hoppat högsta banan med, vilken höjd?
Paverick igen

3. Vad tävlar du för klasser?
Tävlad upp till 1,20 med Pave men nu när jag bara har klas blir det väll 90 cm och mest troligt 1 m debut i början av säsongen

4. Vad har du tagit för placeringar i år?
3 clear rounder med Klas, 1 första plats med Pave, och en till som jag inte kommer ihåg xD typ en femte plats kanske, och en tionde placering

5. Vilken klubb föredrar du att tävla hos? Uleåborg var riktigt awesome, Näsets har fina tävlingar och Vännes tycker jag himla mkt om

Häst:

1. Vem är den hetaste hästen du ridit?
Hahah jag tycker att jag bara rider segisar, kan inte komma på någon het.

2. Vem är den starkaste hästen du ridit? Paverick, utan någon som helst tvekan(dock bara de första åren)

3. Vem är den minsta hästen du ridit? Någon shettis, säkert Fanny

4. Vem är den största hästen du ridit?
En häst på en praktikplats, Linouge tror jag den hette

5. Vem är den häst du tog grönakortet på?
Ingen aning, Hector?

6. Vem är den häst du tävlade först i dressyr? Kan det vara Hector?

7. Vem är den häst du tävlade först i hoppning? Någon fräsig ponny, kommer inte ihåg alls.

8. Vem är den häst du tog din första placering med? min första riktiga placering var nog Mille tror jag

9. Vem är den häst du tog din senaste placering med? Klas på klubbdressyren :)

10. Vilka hästar har du tävlat i lag med? Mille div 3 för KDRF, Pave div 2 för Piteå.


Antingen eller:

Häst
- Ponny
Har ridit häst sedan jag var 13 kanske därför min förkärlek till små låtsas hästar som klas :)

Dressyr - Hoppning Blir så fruktansvärt nervös när jag ska tväla dressyr

Utomhus tävling
- Inomhus tävling inomhus för då är mina hästar mer reglerbara och utomhus för det gör hela upplevelsen lite roligare ;P

Satsa för seger- Fis rida
Fast jag rider helst noggrant och är nöjd med min ritt efteråt, fast det kallar inte jag att fisrida :P

Säkerhetsväst - Utan

Vitt schabark - Personlig färg Jag är dödsförälskad i "Norgeschabraken" dvs det marinblåa med röd och vit kant.

Ridstövlar - Chaps
Skor eller ridstävlar, passar alltid på chapsen

Spilta - Box
Mitt hjärta skulle inte orka med att ha grållen rullandes i spilta varje dag, han är inte försiktig om man säger så. Ett bogben om året!

Spån - Halm
HOHOHO kommer aldrig i hela mitt liv ha halm

Räcke - Oxer
Rider alltid bättre på oxer men tycker egentligen bättre om räcken? xD

Kompisar i hage
- Ensam i hage
Om hagen är tillräckligt stor och sällskapet rätt så varför inte men är hagen liten osv så blir det ensam i hage.

Sandbana - Grusbana
Grusbana ofc! blir nästan vet. besök efter att man varit på sandbana.







Kommentera här: