Rommehoppet

Fredag: Hoppade en 110, minns att jag var väldigt nöjd med mitt fokus då det var mycket krångel innan start med ett väldigt begränsat antal språng och lite brodd bekymmer. Ridningen i sig var okej, lite velig och lite undertempo. Resulterade i 1 tidsfel totalt.
 
Lördag: Värmde bra, hade en bra plan som jag höll mig till och hade löst samtliga problem ovan. Gjorde en ordentlig rattning som jag borde blivit rappad för men som clas löste alldeles utmärkt, mitt andra snedsteg var att jag kom tillbaka för tidigt på A hindret i den avslutande kombinationen så jag störde honom till ett bakbensfel. slutade på 4 fel
 
Söndag: Red två klasser, började med 110 både jag och clas känns ganska mätta på den höjden och ger inte hundra men ändå en bra runda missade lite distans 2-3 och 3-4 fick klämma in ett extra på ett mindre graciöst sätt. Slutade på ett ner som clas får ta på sig, han rullade den lite nonchigt trots att jag inte var alltför mycket en pinne i rumpan.
I 120 satte vi kanske årets runda gjorde ingen grov miss, följde planen på linjerna men fick han kanske lite flack då det var 6 framåt på ett räcke,  rullade ur den. Clas kändes förövrigt lite matt i den här klassen vilket inte är så konstigt då han varit fullt igång i mindre än en månad.
 
Kortsagt så var jag fokuserad hela meetinget, var konstruktiv och hittade en helt okej känsla. Clas var underbar och får A+ på meetinget. Det vi ska jobba på är min sits över hinder och rattandet som uppstår ibland. Nu hoppas vi iaf att vi får vara friska och krya hela hösten!
 

Kommentera här: