onsdags snabbis

Sitter och försöker peppa igång till core passet jag ska på om 50 min, blev rätt sent igår så min kropp strejkar lite. på tal om igår så fick klasse fara och löshoppa, han har ju bara skritt hoppat sen han blev frisk igen men han hoppade riktigt, riktigt bra! Gjorde en liten avstånds miss som inte hade märkts om inte sista oxern blivit så lång till slut, det vart nämligen lite långt för han mellan räcke-oxer och han har inte riktigt styrkan för att kunna komma från en mer öppen galopp och orka trycka ifrån så mycket. Fick en ted flasch back och drog ihop det lite och vipps hoppade han prima igen.
Nästa vecka ska jag fortsätta jobba längd hinder men inte så högt kanske 80 max för det inte ska slita på honom. Får nog räkna med att börja rida han på riktigt i slutet av oktober först. Den som lever får se.

Idag ska vi vara hemma jag och grållen, men vi ska ändå ut och galoppa 140 står på schemat, egentligen inte men han gick så bra på 120 och 130 så vi för öka lite för att ha någon effekt av träningen. Annars är det lätt hänt att det bara blir underhållsträning vilket jag inte är ute efter.

Förutom core och stallet så ska jag massera kuse ikväll vilket är lika lärorikt varje gång. Core är förresten ypperlig ryttarträning varför kan ni läsa här >>> klippa och klistra bara >> http://equicare.se/web/?p=104#more-104


Hoppas ni får en trevlig dag allihopa och njut av det härliga höstvädret!

Kommentera här: