Fredag

Igår var det kallt ute, som idag. Skillnaden var att klas hade ett täcke på sig och jag var betydligt piggare. Min stackars frusna häst höll på att skaka sönder. Eftersom jag skulle till ridhuset så var jag tvungen att longera honom lite innan men med tanke på det förfärliga vädret snurrade jag honom bara, tycker det är så onödigt att spänna in dem när det är superkallt o de fryser(känns inte hälsosamt). Han bockade av sig iallafall och gjorde ett hyggligt kvällspass.

Folk som tror att jag överdriver när jag skriver att klas måste röra på sig helst 2 ggr dagen har fel. Det är en underdrift. Han blir så in i helvette sur och gormig om han inte rids ordentligt.

Idag är det piss kallt igen och jag tänker dra honom till ers ikväll också. Sen måste jag här ifrån det är ohållbart att bo här. Alldeles för kallt och eländigt för att ha så långt till ridhuset.

Trevlig Helg allihop!


"Livet ska vara som för en fjärill en sommardag"

Kommentera här: