övnings spam delight

Vi börjar med gårdagen, då packade jag och min man in den lilla grå i den lilla finkan och begav oss till ridhuset för lite efterlängtad träning. Någon sorts hoppövning var planen och gärna en fortsättning på böjda spår som vi smyg nött i december. Passet gick ohyggligt bra, började med att hoppa först på a volten sedan på mittvolten(skiss kommer nedan för) han var oerhört stadig i båda varven kanske lite dragig i ytterbogen i vänstervarv men helt klart godkänt. Sedan gjorde vi det hela till en åtta då vårat mest uppenbara problem skulle ha varit galoppombytet och visst var det också det som fick mest uppmärksamhet då han följde fint på voltspåren och var energisk. Bytena fattade han ganska snabbt min kloka lilla kuse dock så var det svårt att hänga med me alla ben från vänster till höger men sista gången satt det också.



Idag i detta nu ska vi iväg igen, denna gången är det en bomövning på schemat. Min kära galoppbommar som man inte kan få för mycket av, ord kan inte beskriva vad de gjorde för Paves galopp och taxerings teknik. Jag och klas ska spinna vidare på byten och lägger då in lite volter, allt i ett så att säga.

Den ville inte alls ladda upp mina bilder men jag ska försöka få upp dem senare idag


Hoppas ni får en trevlig Nyårs allihopa! (Ja jag är medveten om mina paint skills xD)

Kommentera här: