#Så mycket kärlek och så lite tid

"Maj och kvällen var sådär ljummen som den är innan sommaren blommat ut. Vi gick hem från en fest utan musik, himlen var upplyst av fyrverkerier och jag visste då att det här är något jag bär med mig för alltid.
Där och då blev vi tillsammans, jag sa rakt ut att jag ville att det skulle vara vi. Och det var vi i många år..
 
Det var vi sommarkvällarna i stugan, där elden höll oss varma och vinet berusade våra sinnen. Det var vi i filmbutiken, där vi velade, vred och vände på varende film tills vi dansade ut och slängde oss i soffan. Bara fanns.
Det var vi på mitten av golvet på den där puben. Du snurrade runt mig i din famn och jag skrattade medan världen virvlade runt omkring oss. 
 
Men sedan kom deprissionen och det var inte vi längre. Vi försökte, liksom jag försökte att sätta en fot före den andra men hur orkar man älska någon som inte vill leva? Och älskar man verkligen någon om man inte vill leva mer?
 
Vi stretade på och emot och vissa stunder var vi tillbaka bland magi och under. Men det blev också mycket smärta, tills det blev plågsamt. 
Där och då tog vi slut. En natt med kramper av sorg och skrik av smärta. Jag avslutade ditt lidande."

Kommentera här: