#3The story of the lovestories

Han ska vara lite oåtkomlig, inte ge någon som helst hint om vad han känner eller tycker.

Jag ska känna mig lite otillräcklig, så pass att jag börjar tvivla. Att jag fastnar framför spegeln, tänker mig för innan jag pratar och hatar allt som kommer ur min mun.

Sedan börjar jakten. En jakt på någon som helst bekräftelse, bara något som gör livet till mer än att bara andas.

När man har förminskat sig själv till oigenkännlighet så når man målsnöret. Belöningen att få det där man jagat, och då är man bara tom. Ingen märkbar glädje eller lättnad. Inget rus utan bara rastlöshet och ett otillfredsställande il som härjar i kroppen.

Så man packar ihop alla sina saker och går hem på vårvarma gator. sen lämnar man det bakom sig och går vidare. Längtar efter nästa gång och hoppas att man ska känna allt och att det ska brinna mer.

Kommentera här: