Game plan för tävling

Det börjar närma sig tävling nu och det känns nästan som en ny säsong efter skadeuppehållet. Vi har iallafall jobbat på en plan för hur jag ska te mig på tävlingsplatsen då det är lite av ett problem för mig då jag är lätt paranoid, löjligt påverkbar och har någonsorts superhörsel.   
 
* När jag inte sitter till häst ska jag ha något i öronen, musik är att föredra men vax och bomull går också bra.  
* Kakor är inte lunch for champions
* Slarva inte så inåt helvette mycket
* Om jag prompt ska se någon rida se till att det är bra ridning
* Få inte panik
* Var inte ute och rumla natten innan tävling
* Det enda som ska analyseras är det som sker på hästryggen och inne på banan. Skriv ner i boken vad som funkade, vad kunde gjorts annorlunda och  andra saker som kan komma till nytta när vi ska se över året som var.
* Om jag måste tjuta spara det tills sen, på tävlingsplatsen är det bara ok att torrgråta. 

Kommentera här: