Massvis med snö

Jag är inget fan av snö, inte alls faktiskt. Man kan inte gå utanför dörren utan att bli blöt eller kall, och allt blir mycket omständigare. Man måste åka till ridhuset oftare, man måste sätta på vinterdäck(uppenbarligen, var mer eller mindre körbart med s.däck idag) och man måste hålla på med blöta täcken. Att vintern sedan är typ 6 månader lång i den här delen(fel del) av landet gör inte saken mycket bättre.


Men istället för att hänga mig i ett grimskaft i stallet så har jag lyckats pallra mig hem och ska nog dricka lite choklad och se dålig tv. Är typ förkyld eller nått. 

Klas har varit odräglig i veckan, han har slagit och hoppat in och ut från banan. Ska dra ner lite på kraften tror det sitter där men Klas har också sina dagar(veckor) som alla andra. Dock var det mycket skönare med Paven som blev mer seg tjurig än Klas hejdlösa rebell attacker. Idag ska jag tömköra lite ihop om att han inte slår ihjäl sig, han har nämligen inga snösulor. Förhoppningsvis är han skötsam, skulle behöva en period där det flöt lite. Tycker det är så trögt emellan åt. Paves bortgång, klas sjukdom, min snehet.

I helgen ska jag förövrigt passa på att plugga lite, då jag har utbildning nästa vecka igen. Kan bli kul.
Hoppas ni överlever dagen gott folk och sorry för mitt inlägg i moll.


 Det enda bra med vintern!

Kommentera här: