summar

Våran bana är så gott som brukbar igen skulle bara behöva sladdas lite. Igår red jag på en stor volt och hade två galoppbommar igenom den. Först var han gode sur, stannade och tjaffsade, slog för skänkeln och annat otyg. Útifrån mina erfarenheter av detta beteendet så lossade jag på nosgrimman ett hål. Brukar alltid vara där skonklämmer och visst var det så igår också för vips vart han superfin med reervation för högervarvet där han hejdlöst kastar ut sin ytterbog och gräver sig fram. Blir att ta fram dressyrsnärten och träna lite skolor i galopp så att han blir starkare.

Idag är jag fortfarande förkyld/allergisk men tanken är att jag ska hoppa lite banan, nån serie kanske. Iallafall bara något litet då jag hade tänkt löshoppa honom i helgen om jag vågar. Får väll blunda. 

Annars har jag inget att komma med. Världens bästa Lager kommer hem på måndag och kiba är en hejare på att hänga med när man cyklar.

 Skulle inte vara dumt att sitta där nu

Kommentera här: