Like a Fenix

Nej jag har inte dött, kanske en smula då. Men jag har återhämtat mig också.

Klas har tränat riktigt bra, var super bild igår då han fick då lite lättare pass. Jag hade förväntat mig åtminstone lite kännignar i kroppen efter det hårda teknik passet han gick i söndags. Ska förresten försöka få upp nån film på det hela. Idag ska jag rida ut med min mor nu på förmiddagen och senare ikväll ska jag till ridhuset. Tävlingsvecka i vecka därav mycket kontroll, känna att han sitter för hjälperna, bjuder på hinder osv. Lätt och lagomt. Lite svårt att matcha honom då jag inte har tävlat honom så mycket och att tävlingarna inte har varit sådan stor utmaning för honom.

Tävlingsvecka innebär mycket annat också som att införskaffa en platta som passar, han har 110 i stl på sadelgjorden, bada, raka, och frisera manen. Samt putsa upp utrustningen och vädra kavajen som luktar pyton, måster kemtvättas innan luleå iallafall.

På tal om utrustning så vet jag inte vilket schabrak jag ska tävla med, ska införskaffa ett nytt när jag får pengar, men jag älskar mitt agria schabrak som används flitigt på offentliga träningar men hatt-överdomaren neggar på loggotyper så då skulle jag kunna använda Paves norgeschabrak. Men jag tror det kommer se stort och klunsigt ut på min lilla grålle. Den som lever får se. Ska vänta på ett stilutlåtande från allas våran Carro Lager.

Hoppas ni får en fantastisk dag allihopa.
Jag och Pave i Uleåborg för en herrans massa år sedan.
En aningens långt ifrån ;)


1 Lamia:

skriven

Uleåborg, det lät långt bort :D

Kommentera här: