Måndag

Allt om min flyinge helg kommer sedan, tänkte bara uppdatera lite om klas tränande. Hemskt intressant eller hur ;)

Klasse fick igår intervall träna med motstånd som vi så fint säker i träningsläran, motståndet bestod då av snö. Inte alls komplicerat. Dock är våran äng väldigt uppriden så underlaget är lite sladdrigt men det funkar. Klasse blev inte så trött som jag hade trott att skulle bli, ändå dundrade vi på rätt bra.

Mitt stora problem när det kommer till konditionsträning speciellt på äng(ute efter vägen är det ett himla sjå att bara hålla sig kvar) är att det är så oumbärligt trist. Men när vi var i flyinge så var det en tjej och red i ridhuset samtidgt som carro och hon galopperade runt med en mp3, hur smart! om man utgår från att man har en någorlunda snäll och obrallig kuse då. Så sagt och gjort igår vart det mp3 till träningspasset och det flöt på riktigt bra!

Så dagen till ära ska ni få gårdagens soundtrack som är oerhört blandat då allt som fanns på datorn kastades över till min spelare.




Mellan varje låt hade vi ett återhämtningsuppehåll förutom mellan kiss låtarna där vi körde en längre intervall, tills nästa gång får vi öka på intervalls antalet då det är uppbyggnads träning jag är ute efter. Om man inte "pressar" mer än man brukar så är det mer underhållsträning man ägnar sig åt som självklart också är viktigt.


Klasses schema för veckan är inte riktigt klast men de närmsta dagarna ser ut så här:

Idag: Dressyr, skolor och vändningar
Onsdag: Markarbete
Torsdag: Konditionsträning, varuträsk tur och retur

Kommentera här: