Torsdag

Efter mycket om och men kom vi fram till att Pea måste ha fastnat med broddarna i det väldigt grusiga underlaget på banan så eftersom att min plan var att åka iväg med klasse och träna lite så for jag till stallet på morgonen med broddnyckeln i högsta hugg. Jag fick loss 2 med mina veka armar men tog min käre karl till hjälp så det vart 5 broddar kvar då min hovslagare mest troligt är hulken på arbetstid.

Jag hade turen dock att han hade hjärta att komma om hos mig o dra av de sista broddarna och även frambroddarna på pea fast han egentligen inte hade tid, guld! Sen packades klasse in i finkan och mot utebanan i ers, hans första uteträning i år.

Byggde fram samma övning som med pea fast bara linjen/kominationen. 3 räcken 10,3 m mellan på låg höjd. Poängen var att man skulle rida volter mellan varje hinder vilket gick ypperligt, väldigt stadig spec i vänstervarv. Ville kasta om galoppen lite i högervarv. Det enda som stökade var min teknik inför hinder, även om den har blivit bättre så blir jag lite snabb med att sätta mig ner i svängen och då överbalanserar han sig. Sen tappade han lätt bjudningen på volterna, men vi fick till ett par riktigt bra rundor så jag är kalas nöjd.


Idag ska jag rida ut med mor och egentligen bara ta det lugnt. Har tränat på gym och hemma intensivt i 3 dagar och spagettibenen gjorde sig påminda redan igår och idag är magen rätt slut. Tror ändå jag ska göra några situps eftersom jag inte kommer träna eller rida imorgon då jag o gubben ska till Umeå och fira våran 1 års dag en vecka i förväg.


Hoppas ni får en trevlig helg allihopa!


1 Carro Lager:

skriven

Grattis grattis grattis grattis :D :D

Kommentera här: