Kiruna

Helgen spenderades som bekant i sveriges nordligaste stad. Vi anlände till Gällivare efter 5 timmars bilresa i solhatt och collegetröja som snabbt fick bytas mot min superfleece tröja och dunväst. Med i skåpet hade jag förutom massa skräp och den vanliga munderingen en pullargrimma och mina stigbyglar som sviktar(paves gamla).  Hela målbilden förtillfället är att få Klasse på bettet, en helt vanlig martingal hjälpte någorlunda men för att få han att ligga kvar på bettet och inte kasta om kring det så mycket så en pullargrimma kunde kanske fungera alldeles utmärkt. (han kan inte ha engelsknosgrimma)

Sagt och gjort så test red jag honom med den och ohhh vilket fantastiskt resultat vi fick(men han är fortfarande mjuk och fin i munnen så min hand måste vara densamma.) Lördag morgon packade vi in kusen i finkan efter att ha spenderat fredagkväll med helena och en hel del catch up. Klasse var fantastiskt fin på framhoppningen, fick fin känsla fram till hindrerna som också höll i sig inne på banan. Ett pet fick vi med oss, lite strul med galoppombytet innan men annars var rundan kanon. Däremot var klas o klonkade i ovanligt många bommar(brukar vara högst en) och då märkte jag att mina martingalflugor hade fastnat uppe i tygeln där flätningen slutar så det var mest troligt anledningen.

Lördagen spenderades på ridklubben tills tävlingarna tog slut sen vart det tacotallrik och millenium innan vi slocknade.

Söndag, och klas skulle gå första klassen även den en 1 m klass. Hade kontrollerat flugorna och han hade en mer avslappnad överlinje samt att han var mer lätt styrd. Hoppade kalas på framhoppningen sen kom klant matte fram redan på första hindret. red aldrig klart först fasen av svängen och fick då en överbalansering som resulterade i att klasse hoppade av väldigt tidigt så han fick med sig bakbommen men resten av banan hoppade han kalas, fina lilla grållen.  Desutom fick vi en rosett också vilket alltid är kul, liten bonus sådär.


Sammanfattningsvis:

Ted träningar är värt varenda öre och varenda timme i bilen

Lill klas är och förblir liten, (konstaterat från att ha varit på framridningen och alltid suttit längst ner)

Jag har en fantastisk förmåga att missa när jag  blir placerad

Klas har bara startat 5 ggr i år och det är oerhört stor skillnad redan från första starten fram till den senaste.

Har ni möjlighet att åka på tävling där Annika Lagerqvist bygger så åk,åk ,åk! otroligt roliga baner!

Sist men inte minst så var det en oerhört lyckad helg då jag tycker att det blivit lite mer ordning på ridningen från förra helgen, ibland är det bra att bryta ihop och komma igen.

Helgens soundtrack




1 Jessica:

skriven

Ted är ju fantastisk ;) Kul att det går bra med den "nya" poan ;)

Kommentera här: